LIT
  • LIT
  • ENG
Ąžuoliuko logo                                                                                                                                    

Marijampolės vaikų lopšelis-darželis 
“Ąžuoliukas”

Biudžetinė įstaiga
Tel.: (8 343) 58470
El. paš.: [email protected]
Mokolų g. 69, LT-68163 Marijampolė
Juridinių asmenų registras
Kodas 190450037
  • Naujienos
  • Apie mus
    • Atributika, logotipas
    • Vizija, misija
    • Tikslai, uždaviniai
    • Šventės ir renginiai
    • Socialiniai partneriai
    • Grupių veikla
  • Struktūra ir kontaktai
    • Kontaktai
    • Valdymo struktūra
    • Savivalda
    • Komisijos ir darbo grupės
    • Vadovai
    • Pedagogai
    • Kiti darbuotojai
    • El. pašto sudarymo tvarka
  • Teisinė informacija
    • Teisės aktai
    • Vidaus teisės aktai
    • Teisės aktų pažeidimai
  • Veiklos sritys
    • Įgyvendinamos programos
    • Projektai
    • Lopšelio-darželio veiklos įsivertinimas
    • Įtraukusis ugdymas
    • Ankstyvasis Ugdymas
    • Priešmokyklinis Ugdymas
    • Ikimokyklinis Ugdymas
  • Elektroninis dienynas
  • Korupcijos prevencija
  • Administracinė informacija
    • Nuostatai
    • Planavimo dokumentai
    • Darbo užmokestis
    • Viešieji pirkimai
    • Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai
    • Finansinių ataskaitų rinkiniai
    • Tarnybiniai lengvieji automobiliai
    • Paskatinimai ir aprovanojimai
    • Viešų ir privačių interesų deklaravimas
  • Paslaugos
    • Maitinimas
    • Budinti grupė
    • Patalpų nuoma
    • Mokamos paslaugos
  • Mokomės kitaip
  • Parama
  • Informacija tėveliams
    • Lopšelio-darželio darbo laikas
    • Dienos ritmas
    • Vaikų priėmimo tvarka
    • Grupės
    • Visuomenės sveikatos biuro specialistas
  • Atviri duomenys
  • Asmens duomenų apsauga
  • Nuorodos
  • Konkursai, priėmimas į laisvas darbo vietas
  • Archyvas
    • 2022/2023
      • Grupių veikla
      • Ankstyvasis Ugdymas
      • Ikimokyklinis Ugdymas
      • Priešmokyklinis Ugdymas
    • 2020/2021
      • Šventės ir renginiai
      • Grupių veikla
      • Ankstyvasis ugdymas
      • Ikimokyklinis ugdymas
      • Priešmokyklinis ugdymas
    • 2019/2020
      • Šventės ir renginiai
      • Grupių veikla
    • 2018/2019
      • Šventės ir renginiai
      • Klasių veikla
      • Grupių veikla
    • 2017/2018
      • Šventės ir renginiai
      • Klasių veikla
      • Grupių veikla
    • 2016/2017
      • Šventės ir renginiai
      • Klasių veikla
      • Grupių veikla
    • 2015/2016
      • Šventės ir renginiai
      • Klasių veikla
      • Grupių veikla
    • 2014/2015
      • Šventės ir renginiai
      • Klasių veikla
      • Grupių veikla
    • 2013/2014
      • Šventės ir renginiai
      • Klasių veikla
      • Grupių veikla
    • 2012/2013
      • Šventės ir renginiai
      • Klasių veikla
      • Grupių veikla
  • Turinys
  • Klausimai, pastabos, skundai

„Užsiimk joga su Sveikatiada"

Marijampolės lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ ir ugdytiniai priėmė iššūkį  „Užsiimk joga su Sveikatiada". Vaikai lavino kūno lankstumą, mokėsi išlaikyti pusiausvyrą, teisingai kvėpuoti , klausydami muzikos medituoti. Vaikai buvo supažindinti kas yra joga. Atlikdami jogos pratimus vaikai lavino koordinaciją, taisyklingą kvėpavimą, ištvermę. Ugdytiniai su dideliu noru atliko jogos pratimus, kiekviena poza buvo prilyginama gyvūnui ar daiktui: katė, balerina, gyvatė, dramblys. Vaikams labai patiko žaismingi jogos pratimai per kuriuos patyrė daug teigiamų emocijų.

  • 1
    1
  • 2
    2
  • 3
    3
  • 4
    4
  • 5
    5
  • 6
    6
  • 7
    7
  • 8
    8
  • 9
    9
  • 10
    10
  • 11
    11
  • 12
    12
  • 13
    13
  • 14
    14
  • 16
    16
  • 17
    17

„Kimochi“

Socialinio-emocinio ugdymo programa, priemonė „Kimochi“ – puikus būdas mokyti vaikus apie jausmus: mokyti  juos įvardinti, paaiškinti tai, ką jaučia. Tai padeda aptarti ne tik tai, ką vaikas jaučia šią akimirką, bet ir tai, kas įvyko namuose, gatvėje, parduotuvėje, žiūrėtame filme ir pan.
„Kimochiai“ padeda vaikui įgyti žinių, įgūdžių, kurie reikalingi, kad jis galėtų suprasti bei valdyti savo emocijas, globoti bei rūpintis kitais, priimti atsakingus sprendimus ir konstruktyviai spęst keblias situacijas „Kimochiai“ – skirtingus charakterius turinčios lėlės, pavyzdžiui, Debesėlis, Vikšrelis, Katė, Balandė Meilė ir kt. Kiekvienas personažas „slepia kokį nors jausmą“ ir moko vaikus apie juos kalbėti, juos įvardinti ir paaiškinti, ką jaučia.

Pagrindiniai programos principai:

  • puikūs bendravimo įgūdžiai yra socialinių-emocinių kompetencijų pagrindas;
  • jausmai veikia elgesį. Vaikai gali išmokti naudoti įvairias priemones, kad padėtų sau emociškai įvairiose situacijose.
  • Pateikiamos priemonės padeda vaikams elgtis pozityviai;
  • Programos filosofija remiasi penkiais pagrindiniais principais. Kiekvienas vaikas gali išmokti būti PAGARBUS, ATSPARUS, ATJAUČIANTIS, MALONUS IR DRĄSUS;
  • Būtina sąlyga socialiniam-emociniam vystymuisi yra visus įtraukiantis ugdymas (įtraukiant visus vaikus nekreipiant dėmesio į jų skirtumus);
  • Pamokos bei patarimai sudaryti remiantis moksline medžiaga bei tyrimais;
  • socialinis emocinis mokymasis trunka visą dieną ir gali vykti tiek specialių pamokų, tiek betarpiškų bendravimo situacijų metu;
  • vaikams būtina sudaryti galimybes taikyti naujai išmoktus įgūdžius. Tik taip nauji įgūdžiai įsisavinami;
  • ikimokyklinio ugdymo specialistai yra tie žmonės, kurie turi galimybę prisidėti prie ypatingų, socialiai reikšmingų pokyčių kartu su vaikais ir tėveliais.

                                                                                       Socialinė pedagogė Giedrė Karčiauskienė

  • 1
    1
  • 2
    2
  • 3
    3
  • 4
    4
  • 5
    5
  • 6
    6
  • 7
    7

VYKDOMOS PROGRAMOS

1. Ankstyvasis ugdymas

Skiriamas vaikams nuo 1,5 metų iki 3 metų. Vaiko raida iki 3 metų labai sparti, intensyvi, netolygi, todėl atsižvelgiama vaiko vystymosi dėsningumus, siekiant mažyliams sudaryti optimalias ugdymosi sąlygas ir patenkinti svarbiausius vaiko poreikius: emocinius, pažinimo, žaidimo ir judėjimo. Nuo pirmų vaiko atėjimo į darželį dienų jis ugdomas kryptingai, sistemingai, taikant įvairius ugdymo metodus, atsižvelgiant į vaiko individualius poreikius, gebėjimus, tenkinant vaikų saviraišką, tėvų pageidavimus.

Rekomenduojama literatūra:  Ankstyvojo ugdymo vadovas

 

 

2. Ikimokyklinis ugdymas

Tikslas: atsižvelgiant į vaiko prigimtines galias, jo individualią patirtį, vadovaujantis raidos dėsningumais, padėti vaikui išsiugdyti savarankiškumo, sveikos gyvensenos, pozityvaus bendravimo su suaugusiaisiais ir vaikais, kūrybiškumo, aplinkos ir savo šalies pažinimo, Keturmečių ugdymui naudojamas ugdymo(si) komplektas YGA GA, parengtas pagal Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centro parengtą ir išleistą Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašą (2014) ir Ikimokyklinio ugdymo metodines rekomendacijas (2015)

Penkiamečių ugdymui naudojamas ugdymo(si) priemonių komplektas OPA PA draugai PI KA, parengtas pagal Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašą (2014) ir Ikimokyklinio ugdymo metodines rekomendacijas (2015).

   Ikimokyklinio ugdymo programa.

   Ikimokyklinio ugdymo programos pakeitimai.

 

 

3. Priešmokyklinis ugdymas

Tikslas: laiduoti vaiko asmenybės skleidimąsi, ugdyti aktyvų, savimi ir savo gebėjimais pasitikintį, stiprią pažinimo motyvaciją turintį vaiką, sudaryti prielaidas tolesniam sėkmingam ugdymuisi mokykloje

• Priešmokyklinis ugdymas skirtas vaikams nuo 6 metų padėti subręsti mokyklai.• Priešmokyklinis ugdymas gali būti teikiamas 5 metų vaikams tėvų sprendimu, pateikus prašymą.• Priešmokyklinio ugdymo trukmė- vieneri metai.• Priešmokykliniu ugdymu siekiama padėti vaikui įgyti kasdieniniam gyvenimui bei sėkmingam ugdymui(si) mokykloje būtinų kompetencijų.• Tėvams (globėjams) pasirašius sutartį, vaikui priešmokyklinio ugdymo grupės lankymas yra privalomas.

Priešmokyklinio ugdymo bendroji programa. Priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymui naudojamas OPA PA priešmokyklinio ugdymo(si) komplektas, parengtas remiantis Priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa. Dirbant su šiuo komplektu, visos vaiko gyvenimui ir ugdymui(si) būtinos kompetencijos ugdomos integraliai visos vaiko veiklos metu.      

               Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašas.

 

Lopšelyje-darželyje priešmokyklinis ugdymas vykdomas pagal šias programas:• Bendroji priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programa;• Tarptautinė vaikų socialinių įgūdžių programa ,,Zipio draugai‘‘;

• Alkoholio, tabako ir kitų psichikų veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programa.Pasirinktos ugdymo programos tenkina tėvų lūkesčius ir poreikius, garantuoja vaiko ugdymo(si) šeimoje ir darželyje darną. 

 

 

4. Prevencinio ugdymo programa „Aš saugus, kai žinau...“

Tikslas: užtikrinti vaikų saugumą bendradarbiaujant su tėvais, pedagogais, ugdant socialines kompetencijas.

                          

               Prevencijos programa ,, Aš saugus, kai žinau..."

 

         

 

5. Specialiųjų poreikių vaikų ugdymas

Specialiųjų poreikių vaikas – tai vaikas, kuris dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų gali ribotai dalyvauti ugdyme ir visuomenės gyvenime. Ugdymosi sunkumų gali kilti dėl sutrikusio intelekto, klausos, regos, fizinių, emocijų ir elgesio, specifinių pažinimo ar kitų vaiko raidos sutrikimų.

 

Lopšelyje-darželyje integruotai ugdomi vaikai, turintys kalbėjimo ir kalbos sutrikimus. Jiems kvalifikuotą pagalbą teikia logopedas.

 

Specialiųjų poreikių turinčių vaikų integravimas suteikia jiems galimybę įgyti bendravimo su kitais vaikais įgūdžių. Dalyvaudami bendroje veikloje su sveikaisiais, specialiųjų poreikių vaikai pradeda geriau save vertinti. Tyrimai rodo, kad specialiųjų poreikių turintys žmonės, kurie vaikystėje ugdomi kartu su sveikais savo bendraamžiais, užaugę sėkmingiau integruojasi į bendruomenę. Šeimos, kurių specialiųjų poreikių turintys vaikai sėkmingai integruoti į bendrojo ugdymo grupes, nesijaučia vienišos. Jos bendrauja su kitomis šeimomis, tampa lygiateisėmis pedagogų ir specialistų partnerėmis, planuojant vaikų ugdymo procesą, gali pačios dalyvauti savo vaikų ugdymo procese.

 

SOCIALINIO-EMOCINIO UGDYMO PROGRAMA KIMOCHIS

 

Lopšelyje-darželyje vykdome socialinio-emocinio ugdymo programąKimochis, kurią integruojame į ikimokyklinio ugdymo programą.  Kimochiai yra puikus būdas mokyti vaikus apie jų jausmus: mokyti vaikus juos įvardinti, paaiškinti tai, ką jaučia. Kimochiai padeda aptarti ne tik tai, ką vaikas jaučia šią akimirką, bet ir tai, kas įvyko namuose, gatvėje, parduotuvėje, žiūrėtame filmuke ir pan.

         Kimochiai moko savikontrolės, apie tinkamai parinktą balso toną, apie kūno kalbą, apie tinkamai parinktus gražius žodžius ;  kad linksma yra tada, kai linksma visiems (dėl to reikia taip elgtis, kad būtų linksma visiems); kad drąsa yra, kai bijai, tačiau pasielgi teisingai;  kad visi galime užsiauginti sparnus; moko didžiuotis savimi ir kitais.

Socialinę-emocinę programą Kimochiai vykdo socialinė pedagogė Giedrė Karčiauskienė ir ikimokyklinės grupės mokytoja Gitana Drakšienė.